вівторок, 12 травня 2020 р.

9 клас Мистецтво "Музеї"


9 клас     «Мистецтво»

Тема: «Музеї – культурно мистецька спадщина»

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1bvIF0qzATBAxMPbL64Lkddm-JJQRRIo8FInfg2swPlk/edit?usp=sharing

                                         План вивчення даної теми:
1.              Музеї, художній музей, картинна галерея. Віртуальні екскурсії залами музеїв світу: Лувр, Прадо, Уффіці, Дрезденська  картинна галерея, Британський музей, музейний комплекс Ватикану, Метрополітен-музей.
2.              Національний музей Китаю. Національний музей ремесел Індії. Театр-музей Сальвадора Далі. (27.04).
3.              Музеї України. Історико-культурні заповідники України. Пам’ятки України зі Списку світової спадщини ЮНЕСКО.  Дерев’яні церкви України, Національний художній музей України (04.05.)

Лекційний матеріал:
1.                  У сучасній науковій літературі пощирене трактування поняття «музей» як репрезентатора соціокультурної функції у контексті розширення можливостей освіти.  Водночас музей може отримати привабливість як інститут спілкування та взаємодії різних культур.
    В перекладі з давньогрецької, музей – це «місце, присвячене музам».  У музеях віками зберігалися реліквії, дарчі предмети. Вважаючи їх покровительками наук і мистецтв, греки будували на їхню честь храми, які називали музейонами. Саме звідси і походить термін «музей».
    Музей – заклад, основні функції якого зводяться до зберігання об’єктів  історичного і культурного значення, а також їх представлення широкій аудиторії. Вони збирають, вивчають, зберігають та популяризують пам’ятки історії, матеріальної та духовної культури.  Менш помітними, але не менш важливими функціями музею є науково-дослідницька, культурно-освітня та реставраційна діяльність.
      До художніх музеїв належать заклади, колекції та експозиції яких відображають історію і сучасний стан образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва.
     Розрізняють такі типи цих закладів:
*      Музеї широкого профілю, які охоплюють живопис, графіку, скульптуру, декоративно-прикладне мистецтво;
*      Музеї, присвячені одному з видів мистецтва (наприклад, картинні галереї);
*      Меморіальні музеї;
*      Історико-художні музеї, колекції та експозиції яких комплексно відображають особливості культури певного регіону, включають світську та сакральну архітектуру, подекуди садово-паркові ландшафти.
    Картинні галереї як тип художнього музею відома в Європі з ХVІІ ст., відтоді як предмети мистецтва почали зберігати й експонувати в довгих світлих приміщеннях палаців, одна із стін яких утворювалась колонами або стовпами.
    Багато художніх музеїв і картинних галерей викликають значний туристичний інтерес, наприклад Лувр, Прадо, Уффіці та  багато інших.
      Лувр – один з найбільших художніх музеїв світу – розтаований в центрі Парижу в стародавньому королівському палаці. Музей можна назвати унівесальним, адже його фонди охоплюють значні географічні та часові межі (від античності до середини ХХ століття).
    Експозиції озподілені в такі колекції:
Ø  Давній Схід
Ø  Стаодавній Єгипет                                                                                                                             
Ø  Етрурія
Ø  Рим
Ø  Мистецтво ісламу                 
Ø  Скульптура
Ø  Предмети мистецтва                                               
Ø  Графічне мистецтво

                Найвідоміші  експонати Лувру
    Галерея Уффіці – один з найстаріших з усіх існуючих нині музеїв, який розташований у серці Флоренції, італійського міста, яке  стало колискою Ренесансу.
     Своїм створенням галерея зобовьязана Козімо І Медічі, який 1559р. Надав для адміністративних потреб один зі своїх розкішних палаців. (арх. Дж.Вазарі). Основою колекції стало зібрання картин роду Медічі, яке вважали тоді одним з кращих у світі. У галереї зберігається чимало катин італійської та інших живописних шкіл ХІVVІІІ ст.., зокрема шедеври Відродження геніальних майстрів пензля Ботічеллі, Рафаеля, Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Тіціана, Караваджо, Рубенса. Галерею утворюють 45 залів і зібранням картин, розміщених у хронологічному порядку.          
    У столиці Іспанії Мадриді розташовано один з найбільших музеїв європейського образотворчого мистецтва – Прадо. Будівля закладу є видатним взірцем пізнього іспанського класицизму. У галереї міститься багата колекціякартин ХІІ-ХІХ ст., заснована на колишньому королівському зібранні.  Вона розподілена на такі школи (групи): італійська, фламандська, іспанська, німецька. Тут зберігається чи не найповніші зібрання творів Д.Веласкеса, Ф.Гойї, Б.Мурільйо, Ель Греко.
   Зібрання Дрезденської картинної галереї (галереї «Старих майстрів») започаткували володарі Саксонії. У ХІХ ст.. було споруджено сучасну будівлю галереї, що входить до ансамблю Цвінгера. Крім, власне, галереї тут розташовано  ще кілька музеїв (палати зброї, порцеляни, геології). Найвідоміше полотно – «Сікстинська Мадонна» Рафаеля.

  
     Британський національний музей – найстаріший музей світу, заснований декретом англійського парламенту 1753р. та відкритий для огляду 1759р. Початок музею поклав сер Ганс Слоан, який запропонував  парламенту купити його наукову колекцію за 20 000 фунтів стерлінгів. Покладені в основу музею колекції було куплені не за державні кошти, а на прибуток від національної лотереї.  Під час її проведення був зібраний фонд в 300 000 фунтів стерлінгів.  У Британському музеї зберігаються скульптури афінського храму Парфенон, колосальні статуї єгипетських богів і фараонів, мумії, гробниці, знаменита на весь світ базальтова плита «Роззетський камінь» (195 рік до н.е.), який дав ключ до розшифрування єгипетських ієрогліфів.
      
     Метрополітен-музей в Нью-Йорку -  один з провідних музеїв  світу та найбільший художній музей США. Заснований 1870р. він формувався за рахунок дарунків і пожертвувань окремих громадян. У колекції представлено твори художників різних мистецьких шкіл: італійської (Рафаель, Ботічеллі, Тіціан), голландської  (Рембрандта, фламандської (Рубенс, Ван Дейк), німецької (Дюрер), і.спанської (Ель Греко, Веласкес, Гойя), французької (Пуссен, Ватто, Курбе, Дега, Пікассо). Світовими шедеврами музею стали картини «Автопортрет» Рембрандта, «Мадонна з дитиною та святою Анною» Дюрера, «Портрет Філіппа IV» Веласкеса.
               
2.       З 18 травня по 8 липня триватиме виставка, приурочена ювілею Національного музею мистецтв Китаю. Музей було відкрито 1963 року і зараз його фонди налічують близько 100 тисяч об'єктів. Для виставки було відібрано 660 експонатів.
    Обов’язково переглянути:

       - «Національний музей ремесел Індії»  https://www.youtube.com/watch?v=Uulomnr_brM

- «МУЗЕЙ САЛЬВАДОРА ДАЛІ. ІСПАНІЯ ФІГЕРАС. БАРСЕЛОНА ВИЗНАЧНІ МІСЦЯ» https://www.youtube.com/watch?v=xZOgDbXekVE

      - «ТЕАТР-МУЗЕЙ САЛЬВАДОРА ДАЛІ В ФІГЕРАСІ (ІСПАНІЯ)»      

                       https://www.youtube.com/watch?v=jvMY7lpQSNE

Домашнє завдання:
·         В підручнику опрацювати стор.158-184; 185-197; 198-201
·         Скласти кросворд на тему «Музеї світу» + сенкан до цього слова (словосполучення)
·         Підготувати (намалювати або в компьютерному вигляді) вітальну листівка до Міжнародного дня музеїв (18 травня), або рекламний буклет або  афішу…
·         Підготувати міні-проєкт (у вигляді лепбуку, колажу, мультимедійної презентації, буклету…)на одну з тем (на втбір):
- «ТОП 22 шедевра в Луврі, які варто побачити»
- «Теракотова армія – одна з найзнаменитіших памяток в світі»
- «Музей китайських ієрогліфів»
- «Музей писанки в Коломиї»
- «Національний музей народної архітектури та побуту в селищі Пироговому»
- «Національний музей імені А.Шептицького у Львові»
Примітка:
      Для підготовки завдань можна використовувати матеріал підручників (електронні версії)
-«Мистецтво. 9 клас», Автор О.В.Гайдамака, Київ, «Генеза», 2017 (його можна скачати);
- «Мистецтво 9 клас». Автор Л.М.Масол, Київ , Видавничий дім «Освіта», 2017

Інтернет-ресурси (раджу переглянути)
 «20 музеїв зі всього світу, які можна побачити онлайн»
                                                              https://rubryka.com/article/20-museums-online/
«Віртуальна екскурсія по музеям світу»     http://lib.if.ua/publish2009/1249300238.html

    
Д/З можна виконувати частинами, оформлювати в робочому зошиті, потім фотографувати і надсилати на електронну адресу вчителя - in19543@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар