Скарбниця досвіду

Якщо Ви прагнете бути творчим учителем, скажіть собі:

  v  Я маю творчий потенціал.
  v  Я хочу реалізувати його.
  v  Я впевнена, що мені все вдасться.
  v  Я схильна  ризикувати.
  v  Я вмію бачити проблему і можливості її розв’язання.
  v  Я маю критичне і гнучке мислення.
  v  Я можу «вимкнути» в собі внутрішнього критика, якщо він мене заважатиме.
                                                      
Професійному вдосконаленню і творчій діяльності педагог сприяють такі чинники:

  v  Інтерес до змісту діяльності.
  v  Суб’єктивна привабливість спілкування з дітьми.
  v  Високий рейтинг професіоналізму у структурі цінностей     особистості.
  v  Достатньо високий рівень само оцінювання і рівень домагань.
  v  Можливості для самоорганізації.
  v  Престиж педагогічної діяльності.
  v  Хороші умови праці.
  v  Перспектива професійного росту.
  v  Позитивне стимулювання діяльності.

3 речі, які педагогам  варто знати про власне  навчання:
·         
             Ми не знаємо про те, про що ми не знаємо!
·    Як можна заперечувати педагогічні підходи, інструменти і стратегії, які ми ніколи не випробовували на собі?
· Як можна випробовувати нові форми викладання і навчання, якщо ми навіть не знаємо про їхнє існування  і про те, що вони відіграють життєво важливу роль у навколишньому світі?
·   Як можна зневажливо говорити про можливі результати навчання, не перевіряючи свої слова?

Навчання повинне тривати все життя
·     Якщо ти педагог, навчання – це твоя робота!
·     Коли ми закінчили навчання в університеті і отримали диплом – світ навколо нас не завмирає, і наших знань не буде достатньо назавжди.
·     Можливо, і навіть швидше за все, педагога вважатимуть «неосвіченими» у ХХІ столітті, якщо він не припинить навчатися так само, як у ХХ столітті, та  ще й задовольнятися цим.
         
Моральний імператив обміну думками в ролі педагога:
  •      Знання поглиблюються, якщо ним ділитися. 
  •     Якщо не буде тих, хто готовий ділитися, - не буде й соціальних, навчальних мереж.

Деякі види і методи інтерактивної  роботи для активізації процесу навчання і формування мовлкееєвої компетенції учнів


1.  «Словесна асоціація» - учням пропонується поділитися першими думками після згадування ключового слова ( елементи змагання) Наприклад: les vacancesle repos, lete, lami, les rencontres, le loisir, limpression, la riviere, le camp de repos…                                         

    2."Згода-незгода» - підготовлені заздалегідь для груп серія навмисно суперечливих тверджень. Група реагує на них.
3    3. «Капелюх з квитками» -група готує для інших груп запитання або твердження на провокаційну тему на окремих аркушах. Інші групи  витягують
     такий квиток та дають свої відповіді.
           4. « Скорочене видання»- скоротити прочитане до типу анотації.
           5. « Незакінчена історія» -за поданим початком продовжити історію.
           6. « Самостійне складання тестів до прочитаного та прослуханого»
          7. « Виправлення тексту з помилками»
          8. « Перетворення тексту» ( зміна часу дії, дійової особи)
       9.«Диктант партнеру» - один учень з пари диктує другому уривок тексту, інший записує та читає його за партнером, обидва виправляють помилки під час вимовляння.
       10. «Метод « Папуга» - повторення одним з учнів тексту або вірша за касетою, інший виправляє помилки.
    11. «Метод «Уяви собі…» - складання проблемної ситуації, рольової гри; інсценування в парі або групі; самостійна корекція помилок.
1     12. «Метод «Впевнений старт» - використовується під час складання діалогів. Діалог повинен з першого слова складатися так, щоб партнер одразу зрозумів іншого.
     13. «Метод « Не здавайся – перепитай» - партнер в діалозі щось не зрозумів, не соромлячись, можна перепитати або попросити роз’яснити незрозуміле.

  Технології  колективно-групового навчання
         1. Вирішення проблеми
  • 1   Учням  поставлено проблемні  запитання:
      Варіант А: уяви собі, що ти – доросла людина і вже маєш свою сім ю. Твоя дитина, читаючи книжку, зустрічає назву країни- Франція-і звертається до тебе із запитанням: «Що то за країна? Розкажи мені про неї.»
   Варіант Б: ти готуєшся до вступу у вищий навчальний заклад. До іспиту з  іноземної мови необхідно підготувати тему «Франція».
   Варіант В: ти повернувся з туристичної поїздки до Франції. Як розповіси знайомим про свої враження?

  • 2. Учні зясовують суть проблеми.
  • 3. Зясовують її важливість.
  • 4. Обмірковують всі можливі варіанти відповідей.
  • 5. Аналізують можливі наслідки кожного варіанта вирішення проблеми.
  • 6. Обирають можливий варіант вирішення, який здається їм оптимальним.
  • 7. Якщо варіант рішення не є ефективним, або для когось завдання виявилося надто складним, учитель пропонує розпочати все спочатку, або ставить навідні питання:



     - Хіба не цікаво було б довідатись про…?
     - Вам не здається, що без… розповідь про Францію буде неповною?
     - Чи не хотіли б ви додати ще…?

         2. Навчаючи – учусь

       Такий вид навчальної діяльності дає можливість взяти участь у навчанні та передачі своїх знань іншим – своїм однокласникам під час уроку.
1      Вчитель роздає картки їз завданням. Учні повинні ознайомитися з інформацією, що міститься на картці. Наприклад:
    -  Складіть мікро діалоги з опорою на види Парижа ( Ейфелева вежа, Тріумфальна Арка, Пантеон, Лувр, Сорбонна), використовуючи опорні знання з попередніх класів.
     - Орієнтовні запитання для побудови мікро діалогів:
-         Qu’est-que c’est?
-         Qu’est-que tu peux voir sur cette carte postale?
-         Est-que c’est…?
-         C’est…ou bien…?
-         Est-ce vrai que…c’est une de curiosites de Paris?
    -  Якщо учню щось не зрозуміло, він запитує у вчителя і перевіряє, чи правильно розуміє інформацію.
  - Учні готуються до передачі цієї інформації  в доступній формі іншим однокласникам.
     - Учень має право говорити тільки з однією особою, при цьому сам дізнається про певну інформацію від інших.
    -  Уважно слухаючи інформацію виступаючих, інші учні намагаються отримати і запам’ ятати якомога більше інформації, за необхідності можуть зробити короткі нотатки.
     -  Коли всі поділилися та отримали інформацію, один учень розказує, про що він дізнався від інших.


           Шановні колеги! Пропоную Вам свої напрацювання, які узагальнювала під час участі в конкурсі "Вчитель року-2013". Не претендую на велике схвалення з Вашого боку, але якщо комусь це стане в нагоді - буду рада!.

Урок  французької мови у 7 класі
з використанням електронного навчально-методичного комплекту
«Іноземна (французька) мова, 7 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованого МОН України  на тему: «Прогулянки по Парижу»





        Пропоную переглянути і, можливо, скористатися моїми напрацюваннями, які я готую, як матеріал для практичного застосування, під час факультативних занять з курсу "Країнознавство" у 8-му класі.     Моя робота над створенням власної методичної розробки - авторської програми  факультативного курсу "Країнознавство" - ще триває. Є багато ідей, зібрано достатньо цікавого матеріалу. Деякі наробки представляю аудиторії моїх учнів.    Чи бажаєте ви дізнатися більше про зв'язки України з Францією?! Вони сягають далеко в глибинь століть. Данину честі ми повинні віддати Анні - королеві Франції, доньці Ярослава Мудрого. Пропоную розширити свої знання з теми "Сторінками історії Франції", переглянувши дану презентацію.


Дізнайтеся більше  про географічне положення країни, мову якої ви вивчєте.  Цей відеоурок вам в цьому допоможе.

Палацово-парковий комплекс "Версаль" представлений  в дитячих роботах. 


Наступне відео нагадує  телевізійну передачу "Єврочекен". Не знаєте, що це? Тож переглядайте і вже збирайтеся в подорож.

Сумніваєтеся, які  визначні місця відвідати в самому Парижі?!  

Лувр чекає на вас.


Цікаво! Сподіваюся, що так. Напишіть коментар, якщо мій матеріал виявився для вас цікавим  і корисним. Буду вдячна за відгуки!
Незабаром новий матеріал чекатиме на вас.

     8 грудня 2016 року в Першотравенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 відбулося засідання міської науково-методичної ради, на якому я представляла досвід своєї роботи з  методичної теми "Формування соціального досвіду учнів через розвиток соціокультурної компетентності в процесі вивчення іноземної мови".  Також була презентована авторська програма факультативного курсу "Країнознавство. Франція", апробація якої проходить на базі школи з учнями 8-Б класу, які вивчають французьку мову як другу іноземну. 







      Всіх відвідувачів мого блогу вітю з Новим роком та Різдвом Христовим!
Meilleurs voeux de bonheur et de sante pour la Nouvelle Annee! Qu'elle vous apporte la realisation de tous vos projets

     Пам'ятаєте, я вам обіцяла новий матеріал  з факультативного курсу "Країнознавство". Перегляньте цей  відеоролик, і дізнаєтеся більше про святкування Новорічних та Різдвяних свят у Франції: 

                         C’est quoi, un jour férié  - 1 jour, 1 question





            Christmas in Paris - Noël à Paris - Paris France


   5 січня 2017 року в Першотравенській звгвльноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 пройшли засідання міських  предметних методичних об'єднань, під час яких вчителі, які підлягають атестації в 2017 році і які атестуються на присвоєння або відповідність раніше присвоєній квліфікаційній категорії "спеціаліст вищої категорії" демонтрували свої майстер-класи.
Я провела майстер-клас з теми "Зимові свята у Франції".
   Я поширила свій педагогічний досвід, надавши можливість учасниками майстер-класу познайомитися з технологіями, методиками і власними авторськими напрацюванням.. 
    Перша частина виступу була присвячена коментарю моєї методичної теми «Формування соціального досвіду учнів через розвиток соціокультурної компетентності в процесі навчання іноземній мові». Було наголошено, що формування саме цього виду компетенції є головною метою навчання іноземної мови у школі. Її слід розуміти як систему уявлень про основні національні традиції, звичаї та реалії країн, мова якої вивчається, а також систему навичок та вмінь адекватно поводитися, використовуючи  знання.  . Соціокультурна  компетентність являє собою засвоєння культурних та духовних цінностей як свого, так і інших народів, і є інструментом  виховання повноправного члена соціальної спільноти, громадянина своєї країни, який братиме активну участь  у справах суспільства і держави. Накопичення дитиною  соціального досвіду та відтворення його у власній життєдіяльності, формування власного світогляду, вміння взаємодіяти з іншими, уміння вирішувати складні життєві ситуації, свідчитиме про ефективність процесу соціалізації. 

     Друга  частина майстер-класу – практична робота (імітаційна гра), яка складалася  з  п’яти  завдань, і на прикладі яких можна зрозуміти, які форми, методи, педагогічні технології  я застосовую в своїй практичній діяльності:
  •            вчителі-учні самостійно виконували роботу в режимі технології вчителя-майстра;
  •     я виконувала роль консультанта, організовувала самостійну роботу слухачів і керувала нею; (етап моделювання);
  •   мною були застосовані елементи таких педагогічних технологій  як : технологія  особистісно орієнтованого навчання, інтерактивного навчання, технологія критичного мислення, ІКТ-технології;
  •    учасники майстер-класу були об’єднані в групи з певним принципом: вони обирали  предмети, які є символами конкретних зимових свят (групова робота);
  •    застосовувалися такі види перевірок, як само- і взаємоперевірка (як зразки роботи з учнями)
  •       проведення майстер-класу супроводжувалося мультимедійною презентацією.

  











     Рефлексія діяльності відбулася за допомогою прийому «ДРІД» - обговорення за наслідками спільної діяльності майстра і слухачів:

Д – досвід (чи пам’ятали вони, що робили?)
Р – рефлексія (які відчуття виникали у учасників майстер-класу?)
І – інформація (яку інформацію одержали, наскільки вона корисна, доцільна, цікава?)
Д – дії (як діятимете на майбутнє?_
     Крім того, учасники заповнили оціночний лист проведення майстер-класу (сам вчитель його розробив): вчитель отримав максимальні 50 балів з 50-ти.

    Чи любите ви мистецтво? Як його можна не любити! Воно возвеличує, надихає на щось романтичне, впливає, безумовно, позитивно на наш настрій, наші почуття...
     Приєднайтеся до нас, завітайте в Арт-кафе на Монмартрі і ви дізнаєтеся багато про епоху імпресіонізму у Франції, про його прояви в різних видах мистецтва: образотворчому, музичному, в літературі.















Немає коментарів:

Дописати коментар