середа, 25 березня 2020 р.

8 клас Основи здоров'я


Підручники з основ здоров'я для 8 класу

8 клас
   Основи   здоров’я

Розділ  4: «Соціальна складова здоров’я»
Тема 2: Безпека в побуті й навколишньому середовищі

Уроки № 25-26   «Безпека на дорозі» (01.04., 08.04.)
                                          
План вивчення теми:
1. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху.
2. Регулювання дорожнього  руху. Пріоритети в дорожньому русі. Визначення пріоритетів у дорожньому русі.
3. Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.


                           Основні тези  (поняття)  теми:


Презентація на урок основи здоров'я для 8 класу на тему: "Безпека ...   Презентація "Безпека на дорогах"


1. Одна із видів надзвичайних ситуацій є аварії. Найчастіше це поняття ми асоціюємо з дорожньо—транспортними пригодами (ДТП). Транспортні засоби дають нам змогу швидко і з комфортом пересуватися, але щороку в результаті ДТП гинуть мільйони людей в світі. Тому дуже важливо дотримуватися Правил дорожнього руху, які призначені для всіх учасників орожнього руху. Уникати аварій допомагає система організації дорожнього руху.  Це створення умов за допомогою інженерно-технічних засобів і організаційних заходів для достатньо швидкого, безпечного та зручного руху транспортних засобів і пішоходів. Сюди входить: планування перехресть і доріг, спорудження острівців безпеки, обладнання зупинок громадського транспорту тощо.


     «Топ-10» безпеки транспорту.

10. Мопед і мотоцикл
9. Велосипед
8. Метро
7. Паром
6. Космічний корабель 
5. Мікроавтобус 
4. Автомобіль 
3. Автобус 
2. Літак 
1.  Потяг 

                       Знайдіть цікаві інформаційні факти  про ДТП, повязані з даними транспортними

       засобам. Зобіть аналіз статистичних даних.  До яких роздумів спонукають вас ці факти? Хто і звас вважає, що знання правил дорожнього руху неважливе для сучасної людини? Чи доведеться вам в пдальшому житті застосовувати життєві навички, необхідні для учасників безпечного дорожнього середовища?

                 Запишіть в зошиті основні причини автопригод з постраждалим.


Безпека пішоходів, водіїв та пасажирів залежить від знання і дотримання ними правил дорожнього руху, які встановлюють та регулюють взаємостосунки та взаємозалежності між трьома складниками дорожнього середовища - людиною, транспортним засобом, дорогою.
       Дорожнє середовище стає безпечним, якщо стає можливо уникнути всіх факторів ризику дорожньої аварійності, що належать до цих трьох груп. 

 21. Організація, регулювання і пріоритети дорожнього руху ...


   Усвідомлення власного місця в системі відносин «Людина – дорога – транспортний засіб» сприяє формуванню особистого ставлення до себе як учасника дорожнього руху, до власної безпеки та безпеки інших.    

              Вивчай Правила дорожнього руху                   



знак оклику | АУСП | УКРСАДПРОМ  О. Я. Фоменко, Б. Л. Раціборинський, В. Є. Гусар - Правила ...

2. Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою:
Безпека руху. Права та обов'язки учасників дорожнього руху (лекція ...


     Ознайомитися з сигналами регулювальника можна за посиланням:

- «Жести регулювальника» https://www.youtube.com/watch?v=xSaEfyBNopY

- «Сигнали регулювальника» https://www.youtube.com/watch?v=6IGhU_YaMMg

- «Сигнали регулювальника» https://www.youtube.com/watch?v=j-_LwJ9JRhY

      У дорожньому русі за перехрещення (злиття) траєкторій руху транспортних засобів, пішоходів та інших учасників руху виникає питання: хто має право на рух першим?   
Щоб уникнути можливих  конфліктів, у Правилах спеціально обумовлюють порядок черговості руху учасників дорожнього руху.  Для цього  треба знати пріоритети в дорожньому русі.
        Пріоритет у дорожньому русі — право на першочерговий рух щодо інших учасників руху — дають, наприклад, маршрутним транспортним засобам для того, щоб не зменшувати швидкості їхнього пересування на маршруті.
     Питання переваги або пріоритету сприяє виявленню ознаки першочерговості в русі для його учасників, що дає змогу запобігти конфліктній ситуації, яка може спричинити ДТП.
Дивись: «Перевага в русі, дати дорогу, обгін, випередження»  
                https://www.youtube.com/watch?v=j1hBfFORMks

3. Загальна концепція мотоцикла не змінилася з моменту його винаходу Готлібом Даймлером 1885 року: водій сидить над бензиновим двигуном внутрішнього згорання і керує переднім колесом.  Але це не заважає йому посідати 10-ту сходинку (10ту позицію) в рейтингу Топ-10 безпечних видів транспорту. Багато років поспіль цей вид транспорту вважать найнебезпечнішим. 20% смертей у ДТП припадають саме на нього. Смертність водіїв і пасажирів автомобілів у 28 разів менша, ніж смертність аодіїв і пасажирів мотоциклів.
    Свободное падение в пропасть: мотоциклист сорвался со скалы и ...

Причини ДТП з участю мотоцикла:
· несправність транспортного засобу;
· порушення правил дорожнього руху; 
· необережність водія або пасажира.


Правила для пасажирів мотоцикла:

§  Сідати/вставати з мотоцикла тільки за командою водія.
§  Перед початком їзди сісти зручно.
§  Ставити ноги виключно на підніжки.
§  Не триматися за руки чи плечі водія.
§  Не переміщуватися по сидінню під час їзди.
§  Не «допомагати» водієві на поворотах нахилами тіла.
§  Не можна давити шоломом на водія, стукати об його шолом.
§  На ямах та вибоїнах притискати ноги до підніжок.
§  Не можна робити різких рухів, кричати. 

будь обережним на дорозі!


      Поміркуйте: якими можуть бути наслідки керування мотоциклом у нетверезому стані?
                                             
безпека на дорогах
                             
Для допитливих:
Всесвітній день мотоциклістів: історія та факти сьогодення   http://universe.zp.ua/?p=18094

             Поради від Інни Григорівни: оздоровлювальна вправа – «Офтальмотренажер» . Оскільки ви всі, мої любі учні, занадто багато часу проводите перед екранами смартфонів, планшетів, ноутбуків, комп’ютерів - пропоную вам  виконати ці рухи очима, не повертаючи голови так, як це показано на схемі. Кожну вправу повторюйте 4-5 разів.
   Підбиваємо підсумок нашого уроку.
Питання для роздумів:
—  Якою має бути дорога, щоб її можна було вважати безпечною?
—  Яким має бути транспортний засіб, щоб його можна було вважати безпечним?
—  Як має діяти людина, щоб почуватися в безпеці на дорозі?
—  Від кого або від чого залежить безпека на дорозі?
—  Чому поведінка людини на дорозі має бути відповідальною?
Пропоную переглянути: «П'ятихвилинка з Робіком #1. Правила дорожнього руху» https://www.youtube.com/watch?v=jp1CKyAq_Bk




Домашнє завдання:
·         В підручнику опрацювати  параграфи 19-20, стор.122-132;
·         Заповнити таблицю «Переваги і недоліки мотоцикла» (письмово)
Переваги мотоцикла
Недоліки мотоцикла


§   Прийми відповідальне рішення (запиши хід свої дуиок) щодо запропонованих ситуацій в підручнику на стор. 132 (ситуація 1, ситуація 2)

Д/З можна виконувати частинами, оформлювати в робочому зошиті, потім фотографувати, або на чистому аркуші Word і надсилати  на електронну адресу вчителя - in19543@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар