Якщо Ви прагнете бути творчим учителем, скажіть собі:
v Я маю творчий потенціал.
v Я хочу реалізувати його.
v Я впевнена, що мені все вдасться.
v Я схильна ризикувати.
v Я вмію бачити проблему і можливості її розв’язання.
v Я маю критичне і гнучке мислення.
v Я можу «вимкнути» в собі внутрішнього критика, якщо він
мене заважатиме.
Професійному
вдосконаленню і творчій діяльності педагог сприяють такі чинники:
v
Інтерес
до змісту діяльності.
v
Суб’єктивна
привабливість спілкування з дітьми.
v
Високий
рейтинг професіоналізму у структурі цінностей особистості.
v
Достатньо
високий рівень само оцінювання і рівень домагань.
v
Можливості
для самоорганізації.
v
Престиж
педагогічної діяльності.
v
Хороші
умови праці.
v
Перспектива
професійного росту.
v
Позитивне
стимулювання діяльності.
3 речі, які педагогам варто знати про власне навчання:
·
Ми не знаємо про те, про що ми не знаємо!
· Як
можна заперечувати педагогічні підходи, інструменти і стратегії, які ми ніколи
не випробовували на собі?
· Як
можна випробовувати нові форми викладання і навчання, якщо ми навіть не знаємо
про їхнє існування і про те, що вони
відіграють життєво важливу роль у навколишньому світі?
· Як
можна зневажливо говорити про можливі результати навчання, не перевіряючи свої
слова?
Навчання повинне тривати все життя
· Якщо
ти педагог, навчання – це твоя робота!
· Коли
ми закінчили навчання в університеті і отримали диплом – світ навколо нас не
завмирає, і наших знань не буде достатньо назавжди.
· Можливо,
і навіть швидше за все, педагога вважатимуть «неосвіченими» у ХХІ столітті,
якщо він не припинить навчатися так само, як у ХХ столітті, та ще й задовольнятися цим.
Моральний імператив обміну думками в ролі
педагога:
- Знання поглиблюються, якщо ним ділитися.
- Якщо не буде тих, хто готовий ділитися, - не буде й соціальних, навчальних мереж.
Деякі види і методи інтерактивної роботи для активізації процесу навчання і формування мовлкееєвої компетенції учнів
1. «Словесна асоціація» - учням пропонується поділитися першими думками після згадування ключового слова ( елементи змагання) Наприклад: les vacances – le repos, l’ete, l’ami, les rencontres, le loisir, l’impression, la riviere, le camp de repos…
2."Згода-незгода» - підготовлені заздалегідь для груп серія навмисно суперечливих тверджень.
Група реагує на них.
3 3. «Капелюх з квитками» -група готує для інших груп запитання або твердження на
провокаційну тему на окремих аркушах. Інші групи витягують
такий квиток та дають свої відповіді.
4. « Скорочене видання»- скоротити
прочитане до типу анотації.
5. « Незакінчена історія» -за поданим
початком продовжити історію.
6. «
Самостійне складання тестів до прочитаного та прослуханого»
7. «
Виправлення тексту з помилками»
8. « Перетворення тексту» ( зміна часу дії, дійової
особи)
9.«Диктант
партнеру» - один учень з пари диктує другому уривок тексту, інший записує
та читає його за партнером, обидва виправляють помилки під час вимовляння.
10. «Метод
« Папуга» - повторення одним з учнів тексту або вірша за касетою, інший
виправляє помилки.
11. «Метод
«Уяви собі…» - складання проблемної ситуації, рольової гри; інсценування в
парі або групі; самостійна корекція помилок.
1 12. «Метод
«Впевнений старт» - використовується під час складання діалогів. Діалог
повинен з першого слова складатися так, щоб партнер одразу зрозумів іншого.
13. «Метод « Не здавайся –
перепитай» - партнер в діалозі щось не зрозумів, не соромлячись, можна
перепитати або попросити роз’яснити незрозуміле.
Технології колективно-групового навчання
1. Вирішення
проблеми
- 1 Учням поставлено проблемні запитання:
Варіант
Б: ти
готуєшся до вступу у вищий навчальний заклад. До іспиту з іноземної мови
необхідно підготувати тему «Франція».
Варіант
В:
ти повернувся з туристичної поїздки до Франції. Як розповіси знайомим про свої
враження?
- 2. Учні з’ясовують суть проблеми.
- 3. З’ясовують її важливість.
- 4. Обмірковують всі можливі варіанти відповідей.
- 5. Аналізують можливі наслідки кожного варіанта
вирішення проблеми.
- 6. Обирають можливий варіант вирішення, який
здається їм оптимальним.
- 7. Якщо варіант рішення не є ефективним, або для
когось завдання виявилося надто складним, учитель пропонує розпочати все
спочатку, або ставить навідні питання:
- Хіба не
цікаво було б довідатись про…?
- Вам не
здається, що без… розповідь про Францію буде неповною?
- Чи не
хотіли б ви додати ще…?
2. Навчаючи – учусь
Такий вид навчальної діяльності дає можливість
взяти участь у навчанні та передачі своїх знань іншим – своїм однокласникам під
час уроку.
1 Вчитель роздає картки їз завданням. Учні повинні
ознайомитися з інформацією, що міститься на картці. Наприклад:
- Складіть мікро діалоги з опорою на види Парижа (
Ейфелева вежа, Тріумфальна Арка, Пантеон, Лувр, Сорбонна), використовуючи
опорні знання з попередніх класів.
- Орієнтовні запитання для побудови мікро діалогів:
-
Qu’est-que c’est?
-
Qu’est-que tu peux voir sur cette carte postale?
-
Est-que c’est…?
-
C’est…ou bien…?
-
Est-ce vrai que…c’est une de curiosites de Paris?
- Якщо учню щось не зрозуміло, він запитує у
вчителя і перевіряє, чи правильно розуміє інформацію.
- Учні готуються до передачі цієї інформації в доступній формі іншим однокласникам.
- Учень має право говорити тільки з однією особою,
при цьому сам дізнається про певну інформацію від інших.
- Уважно слухаючи інформацію виступаючих, інші
учні намагаються отримати і запам’ ятати якомога більше інформації, за
необхідності можуть зробити короткі нотатки.
- Коли всі поділилися та отримали інформацію,
один учень розказує, про що він дізнався від інших.
Шановні колеги! Пропоную Вам свої напрацювання, які узагальнювала під час участі в конкурсі "Вчитель року-2013". Не претендую на велике схвалення з Вашого боку, але якщо комусь це стане в нагоді - буду рада!.
Урок французької мови у 7 класі
з використанням електронного навчально-методичного комплекту
«Іноземна (французька) мова, 7 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованого МОН України на тему: «Прогулянки по Парижу»
Пропоную переглянути і, можливо, скористатися моїми напрацюваннями, які я готую, як матеріал для практичного застосування, під час факультативних занять з курсу "Країнознавство" у 8-му класі. Моя робота над створенням власної методичної розробки - авторської програми факультативного курсу "Країнознавство" - ще триває. Є багато ідей, зібрано достатньо цікавого матеріалу. Деякі наробки представляю аудиторії моїх учнів. Чи бажаєте ви дізнатися більше про зв'язки України з Францією?! Вони сягають далеко в глибинь століть. Данину честі ми повинні віддати Анні - королеві Франції, доньці Ярослава Мудрого. Пропоную розширити свої знання з теми "Сторінками історії Франції", переглянувши дану презентацію.
Дізнайтеся більше про географічне положення країни, мову якої ви вивчєте. Цей відеоурок вам в цьому допоможе.
Палацово-парковий комплекс "Версаль" представлений в дитячих роботах.
Наступне відео нагадує телевізійну передачу "Єврочекен". Не знаєте, що це? Тож переглядайте і вже збирайтеся в подорож.
Сумніваєтеся, які визначні місця відвідати в самому Парижі?!
Лувр чекає на вас.
Цікаво! Сподіваюся, що так. Напишіть коментар, якщо мій матеріал виявився для вас цікавим і корисним. Буду вдячна за відгуки!
Незабаром новий матеріал чекатиме на вас.
8 грудня 2016 року в Першотравенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 відбулося засідання міської науково-методичної ради, на якому я представляла досвід своєї роботи з методичної теми "Формування соціального досвіду учнів через розвиток соціокультурної компетентності в процесі вивчення іноземної мови". Також була презентована авторська програма факультативного курсу "Країнознавство. Франція", апробація якої проходить на базі школи з учнями 8-Б класу, які вивчають французьку мову як другу іноземну.
Всіх відвідувачів мого блогу вітю з Новим роком та Різдвом Христовим!
Meilleurs voeux de bonheur et de sante pour la Nouvelle Annee! Qu'elle vous apporte la realisation de tous vos projets!
Пам'ятаєте, я вам обіцяла новий матеріал з факультативного курсу "Країнознавство". Перегляньте цей відеоролик, і дізнаєтеся більше про святкування Новорічних та Різдвяних свят у Франції:
C’est quoi, un jour férié - 1 jour, 1 question
Christmas
in Paris - Noël à Paris - Paris France
5 січня 2017 року в Першотравенській звгвльноосвітній школі
І-ІІІ ступенів №3 пройшли засідання міських
предметних методичних об'єднань, під час яких вчителі, які підлягають
атестації в 2017 році і які атестуються на присвоєння або відповідність раніше
присвоєній квліфікаційній категорії "спеціаліст вищої категорії"
демонтрували свої майстер-класи.
Я провела майстер-клас з теми "Зимові свята у Франції".
Я провела майстер-клас з теми "Зимові свята у Франції".
Я поширила свій педагогічний досвід,
надавши можливість учасниками майстер-класу познайомитися з технологіями, методиками і власними авторськими напрацюванням..
Перша частина виступу була присвячена
коментарю моєї методичної теми «Формування соціального досвіду учнів через
розвиток соціокультурної компетентності в процесі навчання іноземній мові».
Було наголошено, що формування
саме цього виду компетенції є головною метою навчання іноземної мови у школі. Її слід розуміти як систему уявлень про основні
національні традиції, звичаї та реалії країн, мова якої вивчається, а також
систему навичок та вмінь адекватно поводитися, використовуючи знання. . Соціокультурна компетентність
являє собою засвоєння культурних та духовних цінностей як свого, так і інших
народів, і є інструментом виховання повноправного члена соціальної спільноти, громадянина своєї країни, який братиме активну участь
у справах суспільства і держави. Накопичення дитиною соціального досвіду та відтворення
його у власній життєдіяльності, формування власного світогляду, вміння
взаємодіяти з іншими, уміння вирішувати складні життєві ситуації, свідчитиме
про ефективність процесу соціалізації.
Друга частина майстер-класу – практична робота (імітаційна
гра), яка складалася з п’яти
завдань, і на прикладі яких
можна зрозуміти, які форми, методи, педагогічні технології я застосовую в
своїй практичній діяльності:
- вчителі-учні самостійно виконували роботу в режимі технології вчителя-майстра;
- я виконувала роль консультанта, організовувала самостійну роботу слухачів і керувала нею; (етап моделювання);
- мною були застосовані елементи таких педагогічних технологій як : технологія особистісно орієнтованого навчання, інтерактивного навчання, технологія критичного мислення, ІКТ-технології;
- учасники майстер-класу були об’єднані в групи з певним принципом: вони обирали предмети, які є символами конкретних зимових свят (групова робота);
- застосовувалися такі види перевірок, як само- і взаємоперевірка (як зразки роботи з учнями)
- проведення майстер-класу супроводжувалося мультимедійною презентацією.
Рефлексія діяльності відбулася за допомогою прийому «ДРІД» - обговорення за наслідками спільної діяльності майстра і слухачів:
Д – досвід (чи пам’ятали вони, що робили?)
Р – рефлексія (які відчуття виникали у учасників майстер-класу?)
І – інформація (яку інформацію одержали, наскільки вона корисна, доцільна, цікава?)
Д – дії (як діятимете на майбутнє?_
Крім того, учасники заповнили оціночний лист проведення майстер-класу (сам вчитель його розробив): вчитель отримав максимальні 50 балів з 50-ти.
Чи любите ви мистецтво? Як його можна не любити! Воно возвеличує, надихає на щось романтичне, впливає, безумовно, позитивно на наш настрій, наші почуття...
Приєднайтеся до нас, завітайте в Арт-кафе на Монмартрі і ви дізнаєтеся багато про епоху імпресіонізму у Франції, про його прояви в різних видах мистецтва: образотворчому, музичному, в літературі.
Немає коментарів:
Дописати коментар